2013.08.31.

Írta: fannie

Visszatértünk! :)

006kicsi_1378021452.jpg_704x528

Nos, kedden visszatértünk Moszkvába több mint három hét szünet után, ÜDV MINDENKINEK! :)

Azért a nyaralás szót nem használnám erre az időszakra, sokat nem pihentünk. Mivel is ment el az idő?

Először is beiratkoztunk egy szuperintenzív francia nyelvtanfolyamra, minden hétköznap 4 óra. Aztán ott voltak az orvosi kivizsgálások, amiket inkább otthon akartunk elintézni, mivel nem voltak kifejezetten sürgősek, és azért Magyarországon még mindig jobban megértetjük magunkat az egészségügy kedves dolgozóival, mint Oroszországban. Legalábbis így gondoltuk. Kiderült, hogy a kommunikációnak csak az egyik, de korántsem kizárólagos korlátja a közös nyelv hiánya. Itt is kettőn áll a vásár, ha az egyik fél nem közöl, a másiknak nincs mire reagálnia. Ami néha (sokszor) elég zavaró tud lenni. Erről majd bővebben máskor.

Aztán ott voltak a családlátogatások. Mivel abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy szüleink három különböző megyében élnek (Fejér, Jász-Nagykun-Szolnok, Nógrád), ilyenkor mindig alkalmunk van egy kis országjárásra.

Ahogy tudtuk, besuvasztottuk a programba a szintén szokássá vált bevásárló körutakat, hivatalos ügyek intézését, és már indulhattunk is vissza a repülőtérre.

Augusztus huszadikát azért kirándulással töltöttük. Reggel átautóztunk egyik bázisról a másikra (300 km), felvettük Anyukámat és Húgomat, majd irány Csókakő! Megmásztuk a várat, körbejártuk ügyesen, felmértük, mióta utoljára voltunk, milyen fejlesztések történtek (mert mindig történik valami!), majd menekülőre fogtuk a dolgot, mert igencsak lógott az eső lába.

A következő állomásunk Székesfehérvár volt. Ha egyszer arra jársz, kóstold meg a fagyit, ami az egyik Liszt Ferenc utcai fagylaltozóban kapható, nem messze Kati néni szobrától, ott, ahol el kell fordulni a Városház tér felé. És ne felejtsd el megsimogatni a néni orrát, azt mondják, szerencsét hoz! :)

Fehérváron nagyon beharangozták a Királyi napokat, állítólag jó is volt a program, de mi aznap kicsit korán értünk oda, úgy dél körül, akkor még az árusok közül is csak néhányan meresztették szemeiket a gyér közönségre. A szél erősen fújt, alig tudtam megenni a fagyimat is, vagy az olvadó cseppeket fújta a ruhámra, vagy a hajamat bele a nyalánkságba. Kíváncsian figyeltük, ahogy építették a színpadot a későbbi koncertekhez, amiknek az időjárási viszonyok, úgy tűnt, nem igazán kedveztek. (Másnap olvastam, hogy a tűzijáték el is maradt, végül augusztus 24-én pótolták.)

Azért sétáltunk egyet, megnéztük a zárva tartó boltok kirakatait, elmentünk a Fő utcán a színházig. Végül úgy döntöttünk, inkább kocsikázzunk le a Velencei-tóra, ebédeljünk ott.

Pákozd és Sukoró között van a Szúnyogszigeti Halász Csárda, teljes szívből ajánlom, nagyon jót ettünk. Nem egyszerű ráakadni, igencsak figyelni kell a kiírásokat, de megéri a kalandot, az biztos. Én harcsapaprikást ettem Csárda módra túrós csuszával, nyami. Andris és Anya halászlevet (vegyes, illetve ponty) kértek, Húgocskám valami borjúfélét (azt hiszem, borjúpaprikást galuskával), de ő sem bánta meg. Volt élő zene is, bár ötven százalékunk úgy gondolta, inkább ne lenne. Ennek ellenére a végső verdikt egyöntetű volt: ide még visszajövünk! Ezen az oldalon tájékozódhatsz a csárdáról és kínálatáról: http://www.szunyogsziget.hu/content/menu_133/bemutatas.

Ebéd után persze sétáltunk egy kicsit a tó partján, néztük az erősen hajladozó nádast, a vízből kiugráló halakat, és a többi vállalkozó kedvű önkéntes véradót a Szúnyogszigeten.

Miután hazaértünk, Andris még csúnyán elvert minket, csajokat römiben, amin persze jót nevettünk.

Lesz mit emlegetni, míg újra találkozunk. J

Szólj hozzá!

Címkék: gasztronómia Magyarország

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.