2014.05.29.
05:59

Írta: fannie

A Tripadvisor Moszkváról – kijött az éves értékelés

Gondolom, a Tripadvisort nagyjából mindenki ismeri, aki gyakran utazgat. Egy olyan oldalról van szó, ahol mindenféle turisztikai információhoz hozzájuthatsz a helyi nevezetességekről, látnivalókról, hotelekről, éttermekről, szórakozási lehetőségekről. A lényeg, hogy a tájékoztatást és az értékelést hozzád hasonló turistáktól kapod, akiknek nem áll érdekükben, hogy befolyásolják a döntésed, hogy hazudjanak. Én bárhová megyek, általában megnézem az oldalukat, jó párszor kaptam már tőlük hasznos tippeket.

Nemrég kijött az éves értékelésük – 37 várost pontozott több mint 54 ezer utazó különböző szempontok szerint. Az eredmények szerint Tokió lett a legvonzóbb célpont 2014-ben.

És mi a helyzet Moszkvával? Nem szerepelt valami fényesen. Összességében végül hátulról a harmadik hely az övé, Mumbai (India) és Punta Cana (Dominika) után.

Hogy meglepődtem-e? Nem. Aki kicsit is tud a sorok között olvasni, az talán mára már tudja, hogy nekem sem Moszkva a kedvenc városom. :) De ez az én szubjektív véleményem. Nos, mostantól elmondhatom, hogy 54 ezer másik ember összességében hasonlóan gondolkodik.

Mondom, milyen kategóriákban lett utolsó Moszkva: segítőkész helyiek (nem nagy meglepetés), barátságos taxisofőrök (ez nálam nem lenne külön szempont, de végül is mindegy), legjobb taxi szolgáltatás, legjobb ár-érték arány (abszolút egyetértek, ahogy azt már sok bejegyzésben mondtam is), legjobb hotelek. Második legrosszabb lett a vásárlás és az éttermek szempontjából. Szintén aláírom. Ugyanígy utolsó előtti a családbarátság csoportban.

Sajnos a többi kategóriában nem látom Moszkva helyezését, de el tudom képzelni, hogy jó pontot kaphatott a tömegközlekedés és az éjszakai élet alapján, mindenesetre itt sem tudta felküzdeni magát az első három közé. Szerintem látnivaló és kulturális élmény is van itt bőven, különben nem lenne miről írnom. :)

Budapest első lett a legjobb ár-érték arány szempontjából! Tádááám! Még úgy is, hogy nálunk állandóan arról cikkeznek, mennyire átvágják az éttermek a kedves külföldi látogatót a fizetésnél. Úgy tűnik, a többség szerencsére nem ezt tapasztalja, vagy biztosan nem szerezte volna meg fővárosunk ezt az előkelő helyezést.

Dubai, amivel mostanában én is sokat foglalkoztam, szintén szerepel az értékelésben. Itt vannak a legjobb hotelek (az alapján, amit láttam, nem meglepő), itt a legjobb vásárolni (erre azért nem számítottam, de legyen), viszont itt a legrosszabb a helyzet kulturális élmények szempontjából. Hát igen, az a 40 év kemény történelem kevésnek bizonyult, nagyon nincs mit mutogatni múzeumokban. De majd biztos felépítik egyszer a világ legnagyobb operaházát. :)

Biztosan sokan nem értenek egyet a helyezésekkel, mindenki más szemmel nézi a városokat, mindenki mást keres, más a fontos neki. Én pont ezért szeretem az ilyen kimutatásokat – ahogy szokták mondani, több szem többet lát, sok ember véleménye alapján kijön egy átlag. Aztán eldöntheted, te merre mozogsz a középtől. Azt kell, hogy mondjam, Moszkváról a véleményem… hmmm, elég átlagos. :)

Itt nézheted meg a Tripadvisor listáját: http://www.tripadvisor.com/PressCenter-i6742-c1-Press_Releases.html.

Szólj hozzá!

Címkék: hasznos információk Moszkva

A bejegyzés trackback címe:

https://elet-uton.blog.hu/api/trackback/id/tr256223240

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása