2013.02.25.
18:55

Írta: fannie

Ünnepeljük a férfiakat!

Az egyik dolog, ami nagyon szimpatikus Oroszországban az, hogy elég sok a piros betűs ünnepnap. Kezdünk az újévvel, ami január elsejétől ötödikéig tart, majd követi rögtön január hetedikén a karácsony.  Februárban van az anyaország védőinek napja, márciusban nőnap, májusban a tavasz és a munka ünnepe, valamint kilencedikén a győzelem napja, júniusban az orosz függetlenség napja, és végül novemberben a nemzeti egység napja.

No, ezt szépen ledaráltam.

Hogy miért is veszem most elő ezt a témát? Hát azért, mert most volt az anyaország védőinek ünnepe, azaz nem hivatalosan a férfiak napja, ami 2002 óta munkaszüneti nap. Február 23. Hát puff neki, idén szombatra esett, de azért már pénteken, huszonkettedikén is kijutott Andrisnak az ünneplésből: rövidített munkanapja volt a cégnél, öt órakor mindenki hazamehetett, és délben volt egy kisebb fogadás is nasival, pizzával.

Nem tudom, te hogy vagy vele, de nekem bejön, hogy az oroszoknál nem csak nők napja van, hanem férfiak napja is. És mind a kettő munkaszüneti nap. Persze a február 23-nak elég erőteljes katonai színezete van, először 1922-ben nyilvánították a Vörös Hadsereg és Flotta (majd a Szovjet Hadsereg) napjává. De mondhatnak akármit fentről, én február 23-at csak férfiak napjaként hallottam emlegetni.

És hogy hogyan ünneplik? Csokit, képeslapot, esetleg virágot kapnak ilyenkor az erősebb nem képviselői. Szerintem azon sem sértődnek meg, ha vodkát.

Mi egy kicsit rendhagyóbb módját választottuk a hejehujának… Andris csinált nekünk vacsorát, finom hagymás rostélyost, nyami. Le akartam fényképezni, ahogy úszószemüvegben vágja a hagymát a konyhában, szerintem te is örültél volna egy ilyen fotónak… de megkért, hogy inkább ne tegyem. Majd legközelebb. J

Azért én is kitettem magamért a fenti, hatalmas önmegtartóztatást kívánó tetten felül is (még mindig az úszószemüveges képen, illetve annak hiányán kesergek…). Készítettem egy isteni, éppen ezért nagyon rövid életű meggyes sütit ÉS este még egy finom hátmasszázst is kapott kedves férjem.

Mivel saját kép az említett okokból most nincs, álljon itt egy gyönyörűség a youtube-ról a férfiak napjára. Oroszul beszélők előnyben. Aztán ha van ilyen olvasóm, őt szépen megkérném, hogy nekem is fordítsa le legyen szíves a szöveget. J

Szólj hozzá!

Címkék: videó Moszkva orosz ünnepek

A bejegyzés trackback címe:

https://elet-uton.blog.hu/api/trackback/id/tr855105056

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása